יום שישי, 14 בנובמבר 2008

Kuroshitsuji

קורושיטסוג'י (Kuroshitsuji) היא עוד אחת מהאנימות ש-A-1 Pictures Inc לקחו על עצמם באוקטובר האחרון. סדרת הפנטזיה, שונן, על טבעי, אקשן והקומדיה הזו היא אולי אחת מהסדרות הבודדות שבאמת עלו על ההגדרה של סדרה טובה, שכן הכל -מהפרט הקטן באנימציה ועד הגדול בעלילה- היו בביצוע של יותר ממעולה. לסדרה מתוכננים לצאת 12 פרקים, והיא מבוססת על מנגה בעלת חמישה ווליומים מאת יאנה טובוסו.

העלילה מספרת על שיאל פאנטומהייב (Phantomhive Ciel) בן ה-12, ששייך לאחת ממשפחות האצולה של בריטניה. שיאל הוא לא ילד חברותי במיוחד, למען האמת, הוא לא מעוניין בחברה. משפחתו של שיאל מצאה את מותה בשריפה שאירעה בביתו, אך שיאל לא לבד- לצד שיאל עומד כמעט בכל דקה מזדמנת סבסטיאן מיכאליס (Michaels Sebastian), המשמש כמשרתו. בצורה מפתיעה למדיי (או שלא), סבסטיאן הוא לא משרת רגיל- הוא שד. הוא מסוגל לבצע כל משימה ששיאל יטיל עליו, מהכנת עוגות ועד לרציחת אנשים בעזרת סכו"ם. אבל זה לא עולה לשיאל בחינם, והוא משלם על זה ביוקר~ בעקבות ה"ברית" שהוא כרת עם סבסטיאן, שהפכה אותו למשרת שלו, הוא נאלץ לחיות עם סבסטיאן עד שהמוות יפריד בניהם.

בפרקים הראשונים של האנימה, אנחנו חווים בעיקר הכרות עם הדמויות- יותר קומדיה ודברים משעשעים שחושפים בפנינו את אורך החיים בביתו של שיאל. לקראת פרקים 3-4 האנימה מתחילה להכנס למוד אקשן, הקטעים הטובים יותר מופיעים, אנחנו מכירים ביכולות האמיתיות של סבסטיאן, של שיאל (אם להגדיר את הקטע שבו הוא פאקינג התנהג כמו נקבה ולבש שמלה "יכולות אמיתיות") ושל דמויות אחרות המופיעות מאוחר יותר. אני לא רוצה להרוס לקוראים בבלוגי הקט את הצפיה באנימה, אז כאן אני עוצרת את הספויילרים שלי לסדרה.

ועכשיו לפרטים הכללים יותר: העלילה מדהימה, היא לא נראית ככה כ"כ עד לפרק 5, אבל משם זה באמת נהיה טוב. אהבתי את הסיפור והכל, אני מכורה רשמית לסדרות אקשן, ומצאתי את הסדרה הזו לאחת הטובות העונה- עלילתית, וגם לפי ביצוע.
הציור היה מדהים, באמת שאין לי מילים אפילו לתאר את זה. האנימציה הייתה מעולה, עיצוב הדמויות והסגנון ציור הזה תאם בדיוק את הדמויות מהמנגה, הם לא שינו כלום, להפך- הם רק הפכו את זה לטוב יותר לדעתי. אחד מהציורים הטובים יותר העונה.
הדיבוב, טוב אין מה לדבר, כמה מהמדובבים הטובים ביותר פה- אונו דאיסקה (Ono Daisuke), סאקאמוטו מאיה (Sakamoto Maaya), פאקו רומי (Paku Romi) וגם פוקויאמה ג'ון (Fukuyama Jun). הדיבוב היה מעולה (כמצופה ממדובבים טובים כל כך) ולמען האמת, הופתעתי הכי הרבה מג'ון- בחיים לא נחשפתי לקול הזה שלו, ולא הייתי מזהה ~בחיים~ שזה ג'ון אם לא הייתי נתקלת בזה בMAL.
הOST היה ממש טוב, הרגישו אותו ואת האיכות שלו, השיר פתיחה היה טוב אבל בהחלט אהבתי יותר את הסיומת. גם האנימציה של הפתיח והסיומת היו טובים.

בכלליות, נהניתי מאווווווווווווווווד מהסדרה, היא התחילה אצלי בציון 9 ועלתה מהר ל-10. סדרה קולעת, 12 הפרקים שלה לא יחפרו יותר מידיי, לא יחזרו על עצמם, לא ישעממו... זו פסוק סדרה שתפור עליה להיות טובה. למה אין עוד הרבה כאלו?
=========================

הדמויות (הראשיות פחות או יותר):

Ciel Phantomhive


Michaelis Sebastian

Angelina Durless (Madame Red)


Grell Sutcliff


Elizabeth Middleford





4 תגובות:

Katya אמר/ה...

משגע אותי שכמעט כל פרק הוא אומר "אני שד של משרת" או משהו כזהXD

Paper Moon אמר/ה...

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
אכן~~~ אאאאאאאאאאאקומהההה~~!!

אנונימי אמר/ה...

אותי משגע כשCiel אומר לו לעשות משהו הוא אומר לו Yes My Lord
>.<"

גרייל שולט ~

אנונימי אמר/ה...

אותי משגע כשCiel אומר לו לעשות משהו הוא אומר לו Yes My Lord
>.<"

גרייל שולט ~