יום שישי, 31 באוקטובר 2008

ef - a tale of memories


קרדיט ענק לקטיה ולחן שעזרו לי עם הטקסט הזה~ נקלח מהאוניגירי~ (לול, טקסט משולש)

אחד מסיפוריה של האנימה מציג את סיפורו של אסוארו רנג'י, תלמיד תיכון.רנג'י נתקל בנערה בשם שינדואו צ'יהירו בתחנת רכבת עזובה ומגלה על מחלתה- אמנסיה. זכרונה של צ'יהירו לא אורך יותר מ-13 שעות. כשעוברות השעות הללו, הכל נמחק כאילו שלא היה. הדבר היחיד שמאפשר לה להמשיך ככה הוא היומן שלה, שאותו היא קוראת כל פעם שהיא מתעוררת.אף על פי דבר נורא זה, לצ'יהירו יש חלום- לכתוב ספר. כשרנג'י מגלה זאת, הוא מחליט לעזור לה להגשים אותו.

כמו כן, ישנו הסיפור השני שמכיל בתוכו משולש אהבה.בערב חג המולד, הירונו הירו נתקל בנערה הרודפת אחרי גנב ארנקים. הוא מגלה ששמה של הנערה הוא מיאמורה מיאקו ושהם לומדים באותו בית ספר.חברת הילדות של הירו, שינדו קיי, מרגישה דחויה בגלל היחסים בין הירו ומיאקו. היא נדחפת לתוך ה"רומן" שביניהם ומנסה לזכות בליבו של הירו ולא לתת למיאקו להתקרב אליו יותר.

ef - a tale of memories היא אנימה בת 12 פרקים שיצאה באוקטובר 2007. למרות המטען הכבד שהפרק הראשון שידר, מדובר באנימת רומנטיקה המשלבת מיסתורין ודרמה בצורה מיוחדת שאותה לא תראו באף אנימה אחרת.

שני הסיפורים מלאי רגש, וניתן היה להתחבר לשניהם ולהזדהות עם הדמויות. אחת הדמויות היותר מעניינות בסיפור היא צ'יהירו, בעלת העבר הקשה שמשפיע על החיים הנוכחיים שלה בצורה משמעותית.
מלבד היות הסיפור טראגי, הוא נותן גם נקודת אור כלשהי, שיש מישהו בעולם שמוכן לעזור ושאכפת לו, כמו רנג'י.

הסיפור השני, עוקב אחרי משולש האהבה של הירו, ריי ומיאקו. אחרי עוצמת הסיפור הראשון, משולש אהבה מחוויר. עם זאת, גם הוא מלא ברגשות ומבוצע בצורה מדהימה יחסית לדברים אחרים.ובנוסף לעלילה, הפרטים הטכניים של האנימה לא מאכזבים כלל. סגנון הציור היה מעולה, יחודי וחדשני וניכר בו השקעה רבה. אגב, הרקעים הם הצד היותר טוב באנימצייה. יש בהם פירוט עד לפרטי פרטים והם תורמים המון לאווירה וגם מוסיפים להנאה הכללית. כמו כן, גם הפסקול תורם לא מעט ונוכחותו בפרקים ניכרת.

אין תגובות: