יום שבת, 1 בנובמבר 2008

Hana Kimi

הכל התחיל כשאשייה מיזוקי (Ashiya Mizuki), נערה יפנית המתגוררת באמריקה, ראתה לראשונה את סאנו איזומי (Sano Izumi), אתלט ואלוף בקפיצה לגובה, על מסך הטלוויזיה. לא לקח זמן רב עד שמיזוקי התאהבה בקפיצותיו והפכה למעריצה להוטה שלו ואף הגיעה לכל אירוע בו הוא השתתף על מנת להתפעל עוד ועוד.יום אחד, לאחר שחזרה מאחד מאותם האירועים, הטרידו אותה מספר גברים. למרבית 'ההפתעה' סאנו הגיע והציל אותה, אך זה עלה לו בפציעה חמורה ברגלו והוא החליט לפרוש מתחום הקפיצה לגובה עקב כך. מיזוקי, שחשה כאחראית מלאה לדבר, החליטה לנסוע ליפן ולהחזיר לסאנו את אהבתו לקפיצה ויהי מה. אך לדאבונה הרב, היא גילתה שסאנו לומד בבית ספר לבנים בלבד. דבר זה לא עצר בעדה והיא גזרה את שיערה ונרשמה לבית הספר כבן. האם מיזוקי תצליח לממש את מטרתה? האם היא תצליח לשמור על סודה בבית הספר לבנים בלבד, כאשר גופה ונשמתה נתונים לחסדיהם של חברי כיתתה?

האנה קימי (Hana Kimi) הינו לייב אקשן המבוסס על מנגה מצליחה בת 23 ווליומים תחת אותו השם, אותה כתבה היסאיה נאקאג'ו (Hisaya Nakajo). הלייב אקשן בעל 12 פרקים, כשכל אחד מהם אורך כ-54 דקות ועלילתו קומית-רומנטית הגובלת בדרמה בחלקים מסויימים. עלילת הלייב אקשן שונה במעט מן המנגה, שכן המנגה ארוכה ו-12 פרקים אינם יכולים לכסותה, אך הם שומרים על קו עלילה זהה למנגה ומשתדלים להכניס את הקטעים העיקריים ביותר בה. האכזבה הגדולה ביותר הייתה קאסט השחקנים, שיכל להיות טוב בהרבה; בולט למדיי שמיזוקי היא בת והצופה נאלץ לתהות אם בכלל טרחו לנסות להסתיר זאת. השחקנים לא דומים במיוחד לדמויות המקוריות מהמנגה, אף על פי שזה מוצדק למדי, מאחר וקשה להמחיש עיצוב דמויות הזוי כמו בהאנה קימי. בנוסף, היו קשיים בהמחשת קטעים מסוימים מהמנגה בדרמה, היות שלא כל הקטעים במנגה מציאותיים.
אך בעוד ההפקה היפנית מעדה, ההפקה הטיוואנית התמודדה היטב עם אותם הקשיים. קאסט השחקנים בלייב אקשן הטיוואני לאותה הסדרה היה טוב הרבה יותר: השחקנים נראו טוב והיה ניתן לראות בברור שהושקע מאמץ בלהפוך את המראה של מיזוקי לזה של בן.
עם זאת, ייתכן שהדעה הרווחת לגבי המשחק בדרמה היפנית נובעת מהשחקנים הראשיים בלבד; הרי אפשר למצוא שחקנים מעולים בסדרה, כגון טומה איקוטה (Toma Ikuta) המגלם את שואיצ'י נאקאטסו (Shuichi Nakatsu) ואת הירו מיזושימה (Hiro Mizushima) המגלם את מינאמי נאנבה (Minami Nanba), שניהם שחקנים מוכרים שמשחקים בלייב אקשנים\דרמות פופולאריות רבות ביפן.

צופים מוצאים את עצמם פורצים בצחוק בזמן הצפיה בסדרה, ודווקא מהשינויים הקלים שערכו בין המנגה והלייב אקשן, כגון השינוי הגדול של הדמות אוסקר (Oscar) שהוסיפה רבות לקומדיה בסדרה, והפכה אותה למוצלחת ומשעשעת מאוד. העלילה עצמה עוקבת אחר מקרים המתרחשים בבית הספר וחיי היום-יום בו, מקרים משעשעים מאוד הנגרמים עקב סכסוך שלושת מנהלי המעונות שברוב המקרים מובילים לתחרויות בעלות משימות מגוחכות ביותר וגם אחר התמודדותה של מיזוקי עם אנשים שמגלים את סודה. כמו כן, הביצוע היה מעולה והשחקנים (על כל חסרונותיהם שצוינו קודם) הפגינו ידע רב במשחק. נקודה שמאוד חשוב לציין היא שלדעת רוב הסדרה יותר קומית מאשר רומנטית או דרמטית. אין בדבר קביעה לגבי טיבה, אך הדבר מהווה התרחקות מהמקור בו הרומנטיקה והדרמה הם ז'אנרים עיקריים הרבה יותר.

הפתיח של הסדרה, המבוצע על ידי הלהקה המפורסמת אורנג' ריינג' (Orange Range) והסיומת המבוצעת על ידי פיץ' (Peach), טובים מאוד ואף מעולים. הם זכו לפופולאריות והכרה רבה.לסיכום, הסדרה היא אחת הסדרות הפופולאריות בתחום הלייב אקשנים, על-אף שניכרים בה פגמים וחסרונות קלים. היא מומלצת לכל מי שאהב את המנגה, וגם לאלו שסתם מחפשים משהו טוב לראות.

2 תגובות:

..לא משנה אמר/ה...

דווקא אחלה סידרה, היא משעעת וגם ממש חמודה..בדיוק ביום חמישי ניזכרתי בה ורציתי לראות אותה אבל...לא היה לי כוח.."><
עד שהVeohTV טוען..אבל לא משנה..
הקיצר..באמת אחלה סידרה ושוב כל הכבוד (:
(למה יש לי תחושה שהתגובה לא הכי מתאימה לבלוג...?)

Paper Moon אמר/ה...

למה לא XD
חג ספאםםםםםםםםםם #$^@#$%@
רק, מיזה XD?