יום שבת, 25 באוקטובר 2008

Nodame Cantabile


נודאמה קאנטבילה (Nodame Cantabile) היא אנימה בת 23 פרקים שמבוססת על מנגה אותה כתבה טוקומו נינומיה (Tonoko Ninomiya). האנימה מופקת ע"י הסטודיו J.C.Staff, והשתדרה מה-11 בינואר 2007 עד ה-28 ביוני 2007.

האנימה עוסקת בעיקר במוזיקה, אך משלבת בתוכה חלק מהחיים, דרמה, רומנטיקה והמון קומדיה. העלילה מספרת על צ'יאקי שינצ'י (Shinchi Chikai), אליל הבנות בבית הספר מצליח למוזיקה וגם הפסנתרן הטוב ביותר שם. צ'יאקי, למרות כשרונו העצום, הוא גם שחצן לא קטן... והוא לא מוצא אף אחד בבית הספר שלו שיכול להשתוות לרמה שלו בנגינה.
כשמצבו העגום מביא אותו ללמוד תחת המורה שנחשב ל"מורה-לחלשים", הוא מכיר את נודה מגומי (Noda Megumi) שעונה גם לכינוי נודאמה (Nodame). נודאמה מנגנת על פסנתר גם היא, אבל היא מעדיפה לנגן בו לפי שמיעתה המעולה מאשר לנגן לפי התווים שניתנים לה.

המצב נהיה קשה הרבה יותר כשצ'יאקי מגלה שנודאמה גרה... דירה לידו. ושהבית שלה הוא ההגדרה המושלמת לדיר חזירים. כנראה שהמילה "ניקיון" לא נמצאת בלקסיקון של נודאמה: הבית שלה מבולגן בצורה בלתי אפשרית, היא לובשת את אותם בגדים במשך שבועות והיא מתקלחת לעיתים נדירות עד נדירות מאוד. עקב מניע לא ידוע, צ'יאקי מחליט לנקות לה את הבית (שמתבלגן שוב יומיים לאחר מכן) והיא מחליטה שהיא מאוהבת בצ'יאקי, ואפילו טורחת לספר לו את זה.

צ'יאקי אומנם נחשב לגאון בכל הנוגע לנגינה, שיש האומרים שירש אותה מאימו- נגנית מפורסמת בפסנתר. אבל החלום של צ'יאקי הוא להפוך למנצח, ממש כמו המורה שלו בילדותו, סבסטיאנו וויארה (Sebastiano Viera). ובגלל שמורה שמגיע לתקופה קצרה בבית הספר מחליט, צ'יאקי מקים את התזמורת הראשונה שלו שמורכבת מהילדים הכי חלשים בבית ספרו, ובעזרת כישרונו העצום הוא מצליח להפוך אותם לתזמורת משגשגת. מאוחר יותר הוא מנצח על תזמורות שמורכבות מנגנים מפורסמים ומתפרסם עוד ועוד... וכל זה כדי להגשים את חלומו. הבעיה היחידה שמונעת מצ'יאקי להגשים אותו לגמרי ולקדם את הקריירה שלו ברחבי העולם היא הפחד שלו מטיסות ומשיט, מאחר והיה קטן הוא חווה טראומת-מטוס ואפילו כמעט וטבע. האם הוא יוכל להגשים את חלומו למרות הכל? והאם נודאמה תזכה באהבתה בסופו של דבר?

צפו בפאקינג סדרה הזו!!!111~~~

הדבר היחיד שמנע ממני לצפות בה בהתחלה היה הציור שלא היה נראה משהו. אבל הוא בהחלט נחמד והעלילה מפצה על הכל. נהניתי מכל רגע שצפיתי באנימה הזו, השיר פתיחה ושירי הסיום מדהימים והתמכרתי אליהם קשות. מצאתי את עצמי מתחברת מאוד לנודאמה, גם מהבחינה ששתינו מנגנות על קלידים משמיעה, וגם כי היא כזאת שולטת (MUKYAAAAAAAAAAAAAA).
כל הפרק חיכיתי למשהו בין צ'יאקי לנודאמה כמו איזו מוכה, בחיי, וזה הגיע לקראת הסוף, לאכזבתי. למרות שאני מאוד מקווה שזה ישתפר בעונה השנייה שיצאה לזה באוקטובר הזה. אין הרבה מה להגיד על האנימה הזו, אני מתחברת לאנימות-מוזיקה בלי קשר לכלום. ומצאתי את עצמי בוהה בריק כששמעתי את המנגינות שהם נגנו שם... גם כי הכרתי המון מהם, וגם כי זה היה בביצוע כל כך טוב. הדיבוב היה מעולה. וזו סדרה מומלצתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת.
~פינגורל~
~מוות~

3 תגובות:

Katya אמר/ה...

אוי אני ממש אוהבת נודאמה, והעונה השניה התחילה כ"כ טוב XD אם היא ממשיכה ככה היא מקבלת לפחות 9 .

הציור באמת מעצבן אבל לא משהו שהפריע לי מאוד, רק שביגללו בכלל לא תיארתי את נודאמה כזאת OO. וד"א גם אני כל הפרקים ממש ציפיתי לרומנטיקה וזה בא רק בפרק האחרון >:
אני מקווה שזה יתפתח יותר בעונה הזאת. [ואם לא אני ממשיכה את המנגה!]

(כמה זמן לקח לי להיזכר בשם המשתמש והסיסמא -___- )

GoldDust אמר/ה...

נשמע מאוד נחמד =P
אבל לא נראלי שאני אראה >.<

אממ הגבתי רק כי אני רוצה לומר שאת עושה סיקורים מעניינים ^^

Paper Moon אמר/ה...

לול תודה.
אבל אנימה באמת מדהימה.
מיותר לציין שהיא נכנסה לטופ פייב שלי כה?
~כבוד~