יום שישי, 21 בנובמבר 2008

VAMPIRE KNIGHT GUILTY

VAMPIRE KNIGHT GUILTY:

סטודיו: Studio DEEN
במאי: Kiyoko Sayama
מדבבים ראשיים: Mamoru Miyano, Yui Horie, Daisuke Kishio.

וומפייר נייט גילטי היא העונה השניה לסדרה, וגם היא כמו בעונתה הראשונה ממשיכה כסדרת שוג'ו, על טבעי, רומנטיקה, מסתורין ודרמה. הסדרה מבוססת על מנגה מאת הינו מאטסורי (Hino Matsuri) אותה היא ועמדת לסיים בקרוב.

זכרונותיה הראשונים של יוקי קרוס (Yuki Cross) מתחילים בלילה מושלג אחד, לפני עשר שנים, בו הותקפה על ידי ערפד וניצלה על ידי אחר. אותו ערפד שהציל אותה מביא אותה לאקדמיית קרוס, שבה היא מאומצת על-ידי המנהל. זמן מה לאחר מכן, המנהל מאמץ נער נוסף העונה לשם זרו (Zero), שגם איבד את הוריו לערפדים. באקדמיית קרוס מחולקים התלמידים לשתי קבוצות לימוד, אחת נקראת כיתת היום והשנייה כיתת הלילה. כיתת היום לומדת בשעות המוקדמות וכיתת הלילה לוקחת מקום לאחר השקיעה, שתי הכיתות חולקות בניהן את בית הספר כל חצי יום. התפקיד של זרו ויוקי הוא למנוע כל קשר בין שתי הכיתות לאחר רדת החמה, כאשר כיתת היום יוצאת מבית הספר וכיתת הלילה נכנסת אליו. זאת לא רק בגלל שכל התלמידים בכיתת הלילה נאים ונערצים, אלא בגלל שכל תלמיד בכיתת הלילה הוא ערפד. יוקי בטוחה שלא כל הערפדים רעים, כי קאנאמה קוראן (Kaname Kuran) הציל את חייה באותו לילה מושלג. אבל זרו שונא ערפדים בגלל אובדן משפחתו לפני ארבע שנים. אף אחד לא יודע על הסוד של כיתת הלילה, וגם לא ידע. או שמא זה כך? האם זה יתכן שהערפדים הסכימו לוותר על צמאונם לדם על מנת לחיות בשלום עם בני האדם, או שהשלום הזה לנצח יוותר בגדר אשליה?

העונה השניה ממשיכה את עלילתה של העונה הראשונה. יוקי מעוניינת לדעת עוד על עברה, זה שנמחק באורך-פלא לפני כעשר שנים. הדברים מובילים אותה להפתעתה לצד הרומנטי של העלילה, כבת זוגתו של קאנמה. אך העונה, יוקי וזרו עומדים לגלות את עברה של יוקי, ואלו בהחלט לא דברים שיוקי הייתה שמחה לגלות. האם הדברים יוכלו לחזור לקדמותם לאחר שהשניים יגלו את האמת?

דעה אישית:
כמעריצה להוטה של המנגה רצתי מהר לראות את העונה הראשונה של הסדרה, אבל דיי התאכזבתי ממנה. לאוו דווקא דברים שבאשמת המפיקים, המנגה הייתה פשוט טובה מידיי, והיה קשה לחקות המון דברים ממנה בצורה טובה מספיק. הציור של המנגה לא התאים כלל כציור אנימה והמדבבים לא התאימו כל כך בשמיעה ראשונה, אבל לכל אלו הצלחנו להתרגל עם הזמן. עם זאת, אלפי מעריצים מצאו את עצמם זורקים את האנימה לטובת החזרה לקריאת המנגה.
להפתעתי, העונה השניה הייתה מוצלחת בהרבה מהקודמת לה. הציור השתפר מעט פרופורציונאלית, האנימציה נשארה פחות או יותר בגדר הסביר ויותר מכל- העונה הזו היא בעלת הקטעים הטובים ביותר מעלילת המנגה, מה שהופך אותה לטובה עוד יותר. הייתי בטוחה שאני הולכת להשתעמם מהעונה הזו בדומה לראשונה, אבל להפתעתי לא יכולתי להפסיק לצפות בה מהפרק הראשון והדבר נגמר בציפייה מתמדת לפרק הבא. חלק מהדמויות היו עמוקות, חלק מהן פחות, לרוב בגלל דברים שהשמיטו באנימה וכמו כן קטעי פילרים קצרצרים שלא מצאו את מקומם המתאים בסדרה. הקרבות בסדרה היו ונשארו מרהיבים למדיי, הם צויירו בלא יותר משלוש פריימים לתנועה והאנימציה שלהם נשארה גרועה כמו שהייתה בעונה הראשונה. מה כן, שבסדרה כמו וומפייר נייט -שהג'אנר שלה הוא שוג'ו רק בגלל הרומנטיקה של הסדרה, הג'אנרים העלילתיים הם מסתורין וערפדים- יש הרבה פחות אקשן וקרבות ויותר חפירות מיותרות על מה ולמה. הקומדיה בסדרה הייתה פשוט גרועה, היא לא תרמה ואפילו לא הצחיקה, מה שהופך אותה לדבר מיותר למדיי. הפתיח והסיומת היו מעולים, וניכר שהייתה בהן השקעה ובמיוחד בציור שלהם. הסיומת התאימה בצורה מדהימה לאווירה האפלה של הסדרה, את הפתיח פחות הצלחתי לקשר לסדרה. היוצרים שמרו על אותם היוצרים מהעונה הראשונה גם לעונה השניה שלה, והבחירה הזו הייתה אולי אחד הדברים היחידים שהם עשו בשכל. מצאתי את עצמי נהנית מהעונה הזו פחות או יותר, בהשוואה קיצונית למדיי מהעונה הראשונה.

את העונה השניה לצערם של רבים אי אפשר לראות או להבין מבלי צפיה בעונה הראשונה, שהייתה גרועה בהרבה. אם כך נגמור בשורה אחרונה ובה מסר לפורשי העונה הראשונה לנסות את מזלם בעונה זו.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ומאוכזבי העונה הראשונה - לקרוא את המנגה?

העונה הראשונה הייתה כל כך FACEPALM.

אנונימי אמר/ה...

שמעתי שהיא אחד מהדברים הגרועים בזמן האחרון, ומאכזבת כמו הראשונה. אבל הי, מה אני קשור?
בכל מקרה, ילדה, זו כתבה בעייתית, אני אדבר איתך.

GoldDust אמר/ה...

נאממ, אולי אני אראה את זה.
בכל זאת בניתי על לרואת את העונה הראשונה.
אממ סיקור מצוין ^^