יום שני, 20 באוקטובר 2008

Michiko to Hatchin

אישה שחומת עור, לבושה במדי אסירה של בית סוהר שכביכול אי אפשר לברוח ממנו, נמלטת בשעת ערב מאוחרת. בו בזמן, סוהר בודק את התאים ומגלה שהיא איננה, ההזעקות מופעלות ואותה אישה, העונה לשים מיצ'יקו (Michiko) נראית מעוצבנת מעט, בעצם, מעוצבנת זו לא מילה, היא ביטאה את ה"התעצבנות" שלה בצורה שתוכלו לראות אצל המון ערסים כאן בארץ ישראל הקטנה... לא נחמד במיוחד.



לפי מה שהבנתי, או ראיתי ליתר דיוק, זה בית סוהר לנשים... אם לשפוט את זה שלכולם שם יש ציצים. בכל מקרה, שתיים מהן מתערבות עד כמה רחוק היא תוכל להגיע, ובאותו זמן מראים את מיצ'יקו שהגבירה מהירות, מנסה להתחמק מאנשים חמושים ולגשש את דרכה אל היציאה. הליקופטר ובו אנשים המאיימים עליה שאם לא תראה סימני כניעה הוא לא יהסס לירות בה במלוא הכוח, מתרסק לאחר שמיצ'יקו יורה בו ברובה שלקחה מאחד מהשומרים שעילפה. וכך מיצ'יקו בורחת אל מחוץ לבית הסוהר.

במקום אחר, ילדה חמודה וקטנה העונדת צלב לצווארה, העונה לשם האנה (Hana), עובדת בלי הרף. היא 'בת' להורים ספק מאמצים ספק מאמצים ששיחדו אותם לאמץ את האנה... שכן, הם מתעבים אותה ומתאכזרים אליה בכל דרך אפשרית שתוכלו להעלות על מוחכם התמים. האנה היא לא יותר מבת 10 אם לשפוט לפי המראה שלה, ועדיין, שני הילדים הביולוגים להוריה ה"מאמצים" מתאכזרים אליה קשה יותר מכולם.







האנה אחראית על כיבוס הבגדים, ניקיון הרצפות, בישול, טאטוא, ובעיקר... לשעשוע שני אחיה החורגים. כשהאנה מכבסת- אחיה החורג זורק עליה אבנים, כשהאנה מנקה את הרצפה- אחותה החורגת שופכת לה את הדלי המלוכלך על הרצפה, כהאנה מבשלת- אחיה החורג זורק עליה את האוכל (ובמקרה הזה, גם החביתה שהיא הכינה נשרפה לה מעט, אז "אבא" שלה זרק לה את כל האוכל שהיא הכינה לו על הרצפה, ודרש ממנה להכין לו צלחת חדשה. אכזרים), וכשהתקלחה הם לקחו את בגדיה וסגרו לה את המים, האנה המסכנה נאלצה לצאת במגבת ושם חיכתה לה אחותה החורגת, שטענה שמגבות נועדו להתנגב בהן ולא להתלבש בהן, ומנסה בכל הכוח להוריד ממנה את המגבת. האנה מסרבת לתת לה להפשיט אותה, ולכן אחותה זורקת אותה להתגלגל במדרגות הבית. והאנה... האנה סובלת, ושותקת.






ביום אחר, היה אמור לבוא מבקר שיבדוק איך האנה מסתדרת בביתה. הכל מסתדר טוב ויפה (כמובן, הרי הוריה תכננו את כל ה'שלמות' הזו מראש) ובין רגליו של המבקר מתחכך חתול, ספק חתולה, שקשור לו סרט ורוד על הצוואר. המבקר נראה מרוצה ממצבה של האנה- לכן הוא הולך ומשאיר אחריו את הכסף שהיה צריך להפקיד בידיהם של "הוריה" כדי לקנות בהן את צרכיה של האנה (מה שכמובן לא קרה ולא יקרה, הכסף הולך לכיס הקטן שלהם). כשאמה של האנה פותחת לראות את המעטפה ובו הכסף שקיבלה, היא נראתה מאוכזבת. "לא העלו את המחיר בגרוש" זה עיוות למה שהיא אמרה באותו רגע, והחתול התחכך ברגלה. היא ניסתה להוריד אותו מהרגל שלה, אבל הוא חזר, אז היא בעטה אותו לרצפה. היא נכנסת מאוחר יותר לחדרה של האנה (אני מופתעת. יש לה חדר! הייתי בטוחה שעם כל החרא שמאכילים אותה בו עוד יזרקו אותה לישון בחוץ.) שעשתה שיעורים או קראה משהו ש"אבא" שלה הביא לה. היא זורקת לשם שק ומבקשת ממנה לזרוק אותו איפשהו, כן, בשק יש חתול, תמים, חמוד וכמובן- שלא עולל דבר חוץ מלמלא את תפקידו, להיות חתול בית.





בבוקר מתעורר אחיה החורג של האנה, בסוג של דיכאון או בגלל שסתם השתעמם לו, ושאל איפה החתול שלו. בחדר ישבה אימו, והאנה שטפה כלים, אמא שלו הכחישה כל קשר לבקשתה האדיבה אמש ואמרה שהיא לא יודעת. לאחר מכן היא הפנתה את השאלה להאנה ושאלה אותה אם אולי היא יודעת איפה החתול. האנה עושה את הצעד החכם, או שאולי לא במשפחה הזו, ומכחישה גם היא. ואז ה"אמא" שלה שואלת "באמת? אני בטוחה שראיתי אותך מוציאה אותו החוצה אתמול?". ואז, במקום לבכות על אובדן החתול או משהו, ה"אח" הנחמד של האנה יושב עליה ומצווה עליה למלא את מקומו של החתול~ והאנה, תמימה, מתהלכת לה בבית כשאחיה על גבה, מאיץ בה עוד ועוד ללכת מהר יותר ומאחר והאנה לא יכולה לזוז מהר כל כך ובו בזמן לספוג בעיטות ממנו, לנסות לנשום מבעד לחבל שקשר והידק לצווארה, אחותה החמודה להפליא מגיעה עם מגהץ וחומץ ניקוי במטרה "לנקות" אותה. היא לא מפסיקה להשפריץ עליה את החומר, ומאיימת להדק את המגהץ לפניה. הרפלקסים של האנה פועלים במהירות והיא נעמדת על ארבע, מפילה את אחיה החורג על הרצפה ונותנת לו לבכות כמו ילד קטן (הוא באמת כזה ד"א). כנראה שאחותו לא יכלה לקבל את זה, ובעטה לה ישר לפרצוף אח"כ היא דורשת ממנה להתנצל בפני אחיה והאנה מסרבת. לכן אחותה החורגת זורקת אותה מחוץ לבית. להאנה נמאס, זהו, היא עברה את סעיף הסיבולת שלה, היא רצה חזרה אל הבית במבט רצחני ובועטת בה חזרה, חונקת אותה, מעיפה את משקפיה וממשיכה לבעוט בה בלי הרף. לאחר מכן היא יוצאת מהבית, בטענה שהיא לא יכולה לחזור אחרי זה.













מיצ'יקו פורצת לבנק, חמושה למדיי, ומאיימת בצורה הכי מגניבה שיש שיתנו לה מה שיש להם שם. היא מחסלת שלושה שוטרים בכך שנטרלה אותם מנשק ולאחר מכן הולכת לתא טלפון ומתקשרת לבית בו נמצאת האנה. האמא עונה, ומיצ'יקו מודיעה לה שהיא תבוא לקחת את האנה בבוקר למחרת. אמה המאמצת של האנה שואלת לזהותה של המדברת איתה, ומיצ'יקו עונה לה שהיא אמה של האנה ומנתקת.





אמה החורגת של האנה מנתקת את הטלפון במבט מעט תמוה. "זו הייתה אמא של האנה" היא אומרת, -"אבל אמא של האנה מתה", "זה גם מה שאני חשבתי". האבא מחייך חיוך זדוני, הוא כבר תכנן את כל התוכנית בראשו, חטיפה? בשביל כסף? "אנחנו נשחק במשחק שלהם" הוא אומר והפריים עובר לבוקר למחרת. כולם יושבים בשולחן, גם האנה בניהם, כנראה חזרה בכל מקרה. רובה צלפים מונח על השולחן מאחוריהם, אז זה מה שזה. הם כמובן, רק מחכים לבואה של מיצ'יקו, אבל הם בוודאי לא מצפים שאישה בשנות העשרים לחייה פחות או יותר, תנתר לה עם אופנוע דרך חלונם, תנפץ אותו, תכנס בכניסה אופנתית ותנחת על שולחן האוכל שלהם. כולם מפוחדים, מיצ'יקו מורידה את משקפי השמש שלה ובוהה בהאנה, אח"כ עוברת לאחיה החורג לידה ולאחותו בצד השני של השולחן. "תגידי לי, אבו ארבע," היא פנתה אליה "את האנה?" היא שואלת. זה נשמע ממש כאילו היא הולכת לרצוח אותה אם היא תגיד כן, ובכל מקרה היא לא... אז היא מהנהנת לשלילה. בלי אופציות מיותרות היא בוהה בהאנה שוב ושואלת אותה "אז את האנה?" והאנה לא מגיבה. אולי מפחד, אבל ממה? מההורים שלה? ממיצ'יקו? אני לא יודעת. ירייה שוברת את המתח, שקט, וכל מה שלא היה שם. מיצ'יקו מתעלמת ממנה וממשיכה "תפתחי את הפאקינג פה שלך האנה..." היא אומרת, אבל, עם כל הפחד והאימה שהיא משדרת, כנראה שהאנה הבינה שהיא תהיה אדם נחמד הרבה יותר ממי שטיפל בה עד עכשיו- והשתיים בורחות כשניידות משטרה מאחוריהן, אל עבר עתיד לא נודע... או שנדע עליו בפרק הבא.







מיצ'יקו טו האטצ'ין (Michiko to Hatchin) היא אנימה שיצאה ב-15 לאוקטובר האחרון והפקתה היא תחת סטודיו מנגלוב (Manglobe) שזכה לאנימות מצליחות מאוד, כגון ארגו פרוקסי וסאמוראי צ'אמפלו. אנימת האקשן וההרפתקאות הזו בעלת אנימציה מעולה בצורה בלתי ניתנת לתיאור, מושלמת מכל הבחינות ומכל הכיוונים, והפקתי הנאה מרבית מלצפות בסדרה בעלת ציור טוב כל כך. המדובבים בסדרה הם מדובבים חדשים, וזו עבודתם הראשונה. למרות כל זאת, הדיבוב היה מעולה, ולא הורגש בכלל שמדובר במדובבים חדשים בתחום. המדובבת של מי'ציקו התאימה לה בצורה יוצאת מן הכלל, וגם של האנה הייתה נהדרת. עיצוב הדמויות היה מעולה, נחשפנו לרקע של הדמויות ולמעט מעברן בפרק הראשון בצורה מדהימה שהשאירה אצלי צלקת עמוקה חרוטה במוח. המקום ממנו באה האנה וכל ההתעללות שעברה השפיעו עליי קשה, ולמרות שאני רגילה לראות דברים קשים מזה גופנית- רצח, דם, כריתת אברים וכל אלו, זה באמת כאב לי, לראות אותה ככה, לסבול ככה ולשתוק, לשאול למה היא עושה את זה לעצמה? למה היא לא בורחת? הם ביצעו את זה טוב, נכנסתי מאוד לראש של הדמויות ולרגש שלהן. ומאוד אהבתי את מיצ'יקו.

הפתיח והסיומת היו מעולים, הפתיח ללא מילים והאנימציה שלו מדהימה, הסיומת טובה לא פחות. העלילה נהדרת בצורה מדהימה, אין כאן על טבעי, אין כאן כוחות על, יש כאן חלק מהחיים... יש כאן דרמה, יש כאן אקשן, יש כאן הכל, ובצורה הטובה ביותר. מי ייתן ויהיו עוד סדרות כאלה- נהניתי ממנה כמו שלא נהניתי משום סדרת אוקטובר שיצאה החודש. אני מקווה להיות מופתעת מחדש גם בפרקים הבאים.

2 תגובות:

Katya אמר/ה...

ציפיתי מזה הרבה כי זה מנגלוב, וממש לא התאכזבתי. ההפך. הפרק הראשון היה מעולה בהחלט, וממש אהבתי את מיצ'יקו. האופן שבו הם התעללו בהאנה היה פשוט אכזרי |:

אגב כתבת שלמנגלוב יש לא מעט אנימות מצליחות, אז זהו שהם הוציאו רק שתי אנימות חוץ ממיצ'יקו טו האטצ'ין [שאותן ציינת]

בכ"מ נתתי לזה 10 מהפרק הראשון ואני מקווה מאוד שזה ימשיך כך :)

Paper Moon אמר/ה...

לול גם אני הבאתי לזה 10.
וסורי XD
טעות שלי XD