יום שישי, 16 בינואר 2009

Ride Back



ריידבאק היא אנימת ינואר, שהחלה להשתחרר ב12 לחודש. אנימת המכה, בית הספר, והמד"ב הזו נלקחה כפרוייקט של סטודיו מדהאווס (Madhouse) ואם לא יתכנו שינויים, היא תשתדר לאורך 12 פרקים.

העלילה מספרת על (Ogata Rin), ואנחנו אפילו מתחילים את הפרק בריקוד בלט סוער שלה -שאם יש לציין- האנימציה שלו הייתה מעולה, הן מבחינת התנועות, הכוראוגרפיה והציור. היא רוקדת, וחושבת, רוקדת, וחושבת, רוקדת ושוב חושבת מחשבות שגרמו לי לתפוס ממנה דמות מנופחת ומעצבנת, זה שהעולם שייך לה ובלה בלה בלה כזה, והיא מושיטה עוד יד וחושבת על האור שלה, ועוד יד שמושטת אל המנורה המאירה רק עליה באור לבן- ואז, בום. באמצע קפיצה כ"כ מרשימה, קליק קטנטן בקרסול ו... בצורה לא צפויה בכלל, היא מועדת ונופלת. לדעתי, הגיע לה, איך היא רוצה לרקוד כשהיא רק חושבת על העולם המדהים שלה. האירוניה הייתה כשהיא נפלה ואמרה "האור שלי" ולאט לאט היד שהושטה לכיוון המנורה נשמטה עקב הנפילה שבטוח תמלא כמה עיתוני רכילויות. POOR GIRL.
יש לציין שאמה של רין היא רקדנית בלט מפורסמת, דבר שהקנה לרין בעצמה לא מעט מוניטין. דמיינו את הפאדיחה לסתובב ברחוב עכשיו. אבל לא, שיר הפתיחה עוצר אותנו כרגע ומסיים את סצנת הרקע הזו. יש לציין ששיר הפתיחה היה מעולה, האנימציה שלו והשיר שלו, וכן- מדהאווס עשו עבודה מעולה בשילוב של תלת מימד כאן (לא כמו המון אנימות פייל לאחרונה- אהמ, אנטיק בייקרי, אהמ). כשראיתי את ההתחלה עצרתי לרגע, והלכתי לוודא שזו אכן האנימה הנכונה. אתם מכירים את זה שאתם פותחים פרק של ריבורן ובמקום זה מקבלים ווידיאו של ילד רוקד ושר? אנשים פשוט אוהבים לעשות את זה, הם אפילו שמים תמונה באמצע הוידיאו של טסונה כדי שבפרוויו תהיה תמונה של ריבורן, ואתה בתמימות מקליק ומקבל שיר סוער. ועקרונית רציתי להתחיל את האנימה הזו בגלל הקטלוג אנימות חורף שעשו באיי אל, הג'אנרים והתמונות עשו לי חשק. ככה כשראיתי בלט בתחילת הפרק הייתי בטוחה שזו טעות או משהו... אל תתנו לזה להטעות אתכם, בלט זה אחלה, אתם תאהבו את זה, הרובוטים + בלט זה משהו מדהים. איך אומרים, טכנולוגיה מודרנית (או סתם שדרוג למאקרוס, ועכשיו לא רק לצלילי שיר אלא לריקוד).

חזרה לעלילה. עובר כמה זמן כנראה, אנחנו מבינים שרין פרשה מריקוד ועכשיו היא לומדת באקדמיה לתאטרון- ואיתה ילדה עם צמד קבבים בשערה (לפרטים נוספים, או סתם אם תרצו להבין במה מדובר, לחצו כאן), ואתם לא הוזים, זו אותה מעריצה מהקהל בהופעה של רין. שמעו מה, עיצוב הדמויות פה היה הפייל היחיד, באמת, הציור הזכיר לי Kurogane no Linebarrels יותר מידיי. אבל זה באמת לא מה שיגרום לי להפסיק להנות מהסדרה הזו. השתיים הולכות בתמימות לחדר האוכל ושם מתקיפה את רין מעריצה שלא נראית טוב יותר מילדת הקבב שהוזכרה לא מכבר, והיא מתחילה לדבר ולדבר ולדבר על כמה שהיא אוהבת את רין, ושהיא מעריצה שלה, ושל הריקוד שלה ושאמא שלה רקדנית כזו מפור-- רק אני שמתי לב שלכל הדמויות הראשיות יש טראומה עם זה שמזכירים שההורים שלהם היו מפורסמים? ועוד לידם? שיהיה. ילדת הקבב מצילה את רין ואומרת לה שהיא עלולה לאחר (עדיין לא הבנתי למה) אבל רין יוצאת בריצה ומגיעה לעבר מחסן. מהמחסן יוצא לו איש, כן איש, רכוב על אופנוע משוכלל כזה, מביט שאף אחד לא בסביבה ויוצא בגשם הסוער. רין רואה מחסה, רין רואה גשם, ורין חושבת על מה שכל ילדה נורמאלית הייתה עושה- להכנס למחסן כמחסה מפני הגשם. אך האם להכנס למחסנים של זרים זו מחשבה חכמה? רין הבינה מאוחר יותר על בשרה שכנראה שלא.

היא הולכת בצעדים מהוססים ברחבי המחסן, ורואה את הריידבאק, סליחה, ה-ריידבאק. היא מביטה בו, והוא משיב לה נצנוץ מכני קורן. היא מתקרבת, ואז... בום! מגיח לו איזה שמוליק משום מקום ושואל אותה אם היא רוצה סיבוב. ולא, הוא לא ניסה להתחיל איתה, ברצינות. זו הייתה הצעה תמימה. כאילו, בחייך, יורד גשם בחוץ! אולי תרכבי לך על האופנוע המושי פושי שהמצאתי לא מזמן? בחייך רין, למה הסכמת? זה נשמע הזוי יותר מדיי. אבל כן, הוא נהיה המדריך שלה, והוא אומר לה לעלות על האופנוע. היא כמובן עושה זאת בצורה המדהימה ביותר שיכלה לחשוב עליה, והיא מנתרת לה על האופנוע בקפיצה בלטתית במיוחד. אני אומרת לכם, על ההתחלה ידעתי שהשילוב המגניב הזה של הריקוד עם המכה והמד"ב ילך אחלה, כאילו, דאמ, הילדה מקפצת כמו שד, אני אבין אותה אם היא תהיה גיבורת העולם, גיבורה מרקדת, זה לא מקורי? אהבתי את זה.

היא רוכבת לה על האופנוע, כן, הגשם פסק, והוא מציע לה לרכב עליו אל מחוץ למחסן. הרובוט-אופנוע הזה נראה כמו רובוטריקים 2, היא משנה צורה. אבל כן, הכל היה חייב להשתבש, זה דרש לא? האופנוע מאבד שליטה, זה בגלל שרין לא יודעת שהוא מגיב לתנועות שלה ולמחשבות שלה, הוא יעצור אם היא תגיד לו לעצור והוא ירגע אם היא תצווה עליו כך. בכל מקרה, מעירים לה על זה שרואים לה את התחתונים, זו הייתה תוצאה צפויה של שילוב בין רוח לשמלה. אבל הרובוט מאבד שליטה עוד יותר! ורין כמעט מוצאת את סופה בסופו של כביש. אבל ברור שהסוף של הפרק הזה אמור להיות מדהים- רין מעופפת באוויר! עם הרובוט שלה! וכולם פעורי פה. כן- רין בוודאי תהיה רוכבת אופנועים אחרי הכישלון שלה כרקדנית... או שאולי זו התחלה של ידידות מופלאה?




אהבתי מאוד את האנימה הזו, הציור שלה והאנימציה שלה היו מדהימים. העיצוב דמויות הרבה פחות, אבל זה בסדר. אהבתי את המקוריות שבדבר, הגיבורה יחסית תמימה, עבר לא הכי טראגי ביקום, והתתפתחות הייתה מעולה לדעתי. הפתיח והסיומת היו מדהימים, אהבתי אותם מאוד, האנימציה שלהם הייתה מעולה גם כן. המדובבים היו בהחלט מכובדים לסדרה כמו זו: נאנא מיזוקי שדובבה דמויות מפורסמות כמו קיריהאה מדארקר דן בלאק, פייט ממאהו שוג'ו ליריקל נאנואה, הינאטה מנארוטו, הושינה אוטאו משוגו קארה וטיז מג'יו הו סיי, פאקו רומי שדובבה דמויות מוכרות כמו: היטסוגאיה מבליץ', טרסה מקליימור, אד מפולמטאל אלכמיסט, נאטסומה מגאקואן אליס, נאנא מהאנימה נאנא וטמארי מנארוטו ו-יוג'י אואדה שגילם דמויות כמו: שינובו מוריטה מהאני אנד קלובר, האג'ימה מג'יקוגו שוג'ו, קייטארו מלאב הינה ובילי מגאנדאם 00. כך שעבודת הדיבוב נעשה מעל למעולה.
אהבתי מאוד את העלילה, נהניתי מכל רגע שהקדשתי לאנימה הזו והיא לא שיעממה כלל. אני מצפה מאוד לפרק השני שלה ואני צופה לה הצלחה רבה.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אז קודם כל, נחמד לראות שאת מעדכנת באופן סדיר ואפילו על מגוון רחב של דברים.

2 הערות שיש לי.
1. הייתי ממליץ במקום לפרט כל כך הרבה על מה שממש קרה קצת לקצר, לכוון ככה שהאורך של תאור הפרק יהיה פלוסמינוס פעמים אורך הדעה שלך בנוגע אליו.
דוגמא טובה אפשר לראות אצל http://randomc.animeblogger.net/2009/01/17/to-aru-majutsu-no-index-15/
(וכללית פוסטים אחרים שנעשים ע"י OMNI)
והוא אפילו קצת מרחיב כי הוא רואה ביפנית לפני שיוצאים כתוביות ויש אנשים שנעזרים בזה בשביל להבין גם כן פרקים ללא תרגום.

לא שזה רע לפרט הרבה, פשוט אני חושב שקצת חבל, כי אני נראה לי שהרבה אנשים לא ממש יקראו את כולו. וזה עלול קצת להפחיד אנשים לפגוש קיר של טקסט XD


2. דבר שני שקצת קשור לדבר האחרון שרשמתי, הייתי מאוד ממליץ לך לשלב תמונות(מהפרק כמובן P:) לאורך הפוסט, או בהתחלה.
זה מוסיף הרבה צבע, ומונע מהפוסט להראות כאילו יש יותר מדי לקרוא.

Paper Moon אמר/ה...

אני לא כמו ראנדום XD אני מכירה את האתר
הוא מסקר קבוע על פרקים.
אני מסקרת על סדרה בכללי XD~


אבל נחמד לדעת שאנשים שאני לא מכירה מגיבים פה XD;;

תודה ^__^

Prototype אמר/ה...

לתאיר יש בלוג...
לטליה יש בלוג XDDD
תשימי אותי בקישורים :D

אווו... ואחלה סיקור שמעתי על האנימה
הזאת אבל לא נראה לי שאני אראה אותה..
אין זמן..... ><"