יום שבת, 29 בנובמבר 2008

Gundam 00 S2



כמה אנשים ירביצו לי על הדעה שלי פה~~
(וקרדיט לחן על החלק השני של הסיקור 3>)




סטודיו: Sunrise
במאי: Mizushima Seiji
מדבבים ראשיים: Miyano Mamoru, Yoshino Hiroyuki, Kamiya Hiroshi, Miki Shinichiro.

השנה היא שנת 2307, תאי דלק על פני כדור הארץ נגמרו לגמריי ובני האדם מתחילים לעבוד עם האנגריה האפשרית הבאה ברשימה- אנרגיה סולרית. באותו הזמן, 3 מעליות חלל עם מערכות כוח סולריות נבנות, כל אחת תחת פיקוח האיחוד לאנרגיה סולרית והאו"ם, האיחוד הליגה לאנושות המתוקנת והאיחוד האירופאי המתקדם. אנרגיה אנסופית זאת יכולה לשמש רק את שלושת האירגונים ואת בני בריתם, ולכן נוצר סיכסוך וכעס בין אלו שזקוקים לאנרגיה ודלק אך אינם יכולים לקהל אותם. ארגון צבאי מסתורי שידוע כסלסטיאל בינג (Celestial Being) עולה לפתור בעיה זו, הוא נחוש לסיים את המלחמה בעזרת המובייל סוטס (Mobile Suits) ששמם גאנדאם (Gundam). מובייל סוטס גאנדאם 00 עוקב אחר ארבעת הגאנדאם מייסטרס (Gundam Meisters), סטסונה אף סאייאי (Setsuna F. Seiei), לוקון סטראטוס (Lockon Stratos), הללויה אפטיסם (Hallelujah Haptism), וטייארה ארדה (Tieria Erde) לצד הסלסטיאל ביינגס.

ארבע שנים עברו מאז הקרב הסופי בין סאלאסטיאל ביינג לכוחות ה-UN. האנושות, שייסדה את פדרציית הארץ, יוצרים כוח עצמאי הנקרא "החצים" (Arrows), כוח נפרד מצבא הפדרציה הרשמי בשביל לאומים נוספים רחוקים ובשביל לספק את רצון התושבים. אבל המציאות שונה. נוצר דיכוי לא אנושי של הכוחות שנגד הממשלה, דוקטורינה ואידאולוגיה. סאג'י קרוסרואד (Saji Crossroad), שהגשים את חלומו והפך למהנדס חלל בשביל לשמור את הבטחתו ללואיס האלאבי (Louise Halevy), אולץ להצטרף לממשלת הפדרציה.
בינתיים, סטסונה פ. סייהי (Setsuna F. Seihei), ששרד את הקרב לפני ארבע שנים, ראה את העתיד של העולם שהשתנה על ידי סאלאסטיאל ביינג. עם התבוסה של אלחנדרו קורנר (Alejandro Corner), הוא חלם על עולם שליו בלי מריבות. אבל השקט הזה לא נמשך להרבה זמן, בגלל הדיכוי של החצים. הוא מחליט פעם אחת נוספת להלחם עם הגאנדם, הכוח עם הפוטנציאל לשנות את העולם, שוב.

דעה אישית:
אחת הסדרות הטובות של העונה, ואחת שרבים מאיתנו חיכו לה בקוצר רוח מהכרזת התאריך על יציאתה. כמצופה מסדרת גאנדאם מוצלחת, הכל בה עמד בדיוק במקום- ונהניתי מכל פרק שציפיתי בעונה הזו. בשוואה לכמה מסדרות סאנרייז שנהרסו בעונתן השניה, אנחנו לא צופים עתיד שחור לעונה זו באופק, ולהפך- מקצב ההתקדמות שלה עד עכשיו היא צופה טובות. הציור נשאר מעולה כתמיד, האיכויות של הפרקים הן מהטובות שנתקלתי בהן. עיצוב הדמויות היה שנוי במחלוקת, מצד אחד המון דמויות שהתבגרו עם השנים מצאו את עצמן ברשימת הדמויות האהובות עליי, מצד שני- ישנם כמה דמויות שהעיצוב הבוגר שלהן לא נתפס בעין ודיי הרס את התמונה שלי לגביהן. הפתיח והסיומת היו מעולים, את הפתיח מבצעת הלהקה אוברוולרד (UVERworld) ואת הסיומת מבצעת אישיקאווה צ'יאקי (Ishikawa Chiaki) ולשניהם התלוותה אנימציה מעולה.
החלק החשוב יותר בסדרה, העלילה, נשארה בקו המעולה שלה. היא ממשיכה את עלילתה של העונה הראשונה, על כן אי אפשר לצפות בעונה השניה מבלי לצפות בראשונה קודם לכן, ועם זאת היא מתחילה סוג של סיפור חדש. אנחנו נחשפים לבעיות חדשות ועם זאת לא חדשות, אותם אויבים ובו בזמן אויבים חדשים ולכולם מטרה זהה. הסיפור מכניס את סאג'י ליותר מדמות משנית של ממש, ומכניסה אותו לתוך סיפור העלילה ולחשיפה לעולמם של הגאנדאם מייסטרס.רבים מתקשים להתחבר לסדרות גאנדאם, חלקם משום העובדה שהמונח 'רובוטים' מעלה בפניהם אסוציאציות לא נחמדות כל כך ואולי יש כאלו שבטוחים שעל מנת לצפות בסדרת גאנדאם דרוש לצפות בכל הקודמות לה. מכה מאז ומעולם לא היה אחד הג'אנרים הקלים לקליטה, ועם זאת ניתן לראות שכמעט וכל סדרות המכה מצליחות בתחומן. למרות שקשה מאוד לאוטאקו-אנטי-מכה להתחיל בגאנדאם, שהוא מכה טהור.
לסדרת האקשן והמד"ב הזו מתוכננים לצאת 25 פרקים והיא מכילה לא מעט תכנים אלימים ולא נאותים. עם זאת, גאנאדם S2 00 מצאה את עצמה כאחת מהסדרות הטובות עכשיו ובכלל והיא מטפסת אט-אט בסולם, בתקווה שהיא תמשיך כך ולא תאכזב. אנחנו מדברים פה על סאנרייז אחרי הכל.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

למה ירביצו? @_@;

Paper Moon אמר/ה...

כי לא כולם אוהבים גאנדאם >;
מוזרים >>"...

אנונימי אמר/ה...

כי גאנדאם זה חרא טהור !!!